top of page

KR8CHTpatsers bij Survivalrun Lingezegen Elst!

Geschreven door Mickey.


Het is alweer even geleden dat ik dit verslag wilde schrijven maar door de vakantie is het er niet eerder van gekomen. Mijn wedstrijdverslag van de survivalrun Lingezegen in Elst!


Dit was mijn vierde echte run dit jaar. Net als de andere runs (behalve in Zeist) was ik samen met papa (Andor). We stonden klaar voor de 5 kilometer fun-run.


Toen we aankwamen bij het wedstrijdterrein was het al gezellig. Er was overal muziek, er was een pumptrack, een Urban-gym in survivalrun style (echt heel vet!) en er stond zelfs een hottub! Maar dat water zag er een beetje vies uit. We zagen ook een paar ‘Kr8chtpatsers’ van onze verenging; eentje was zelfs tweede geworden. Het was heel lekker weer en we hadden er zin in!


In onze knalgele shirts stonden we klaar. We waren het allerlaatste duo die mochten vertrekken. De zon scheen en daar gingen we! Het was vanaf het begin al best druk langs de kant, ook Tommie (mijn broer) en opa Olav liepen bijna de hele wedstrijd met ons mee en we zagen ze telkens weer ergens! Ook mama en oma zagen we vaak om ons aan te moedigen.

De hindernissen waren echt afwisselend maar niet zo heel erg zwaar, ze waren best wel makkelijk. We moesten boogschieten (dat is wel lastig als je hard hebt gelopen!) en een beetje in het begin moesten we met een bootje naar de overkant varen langs een touw. Ook moest papa een stukje lopen met een (fruit)kistje als laatst, ik gelukkig niet. Omdat we de fun-run deden, mochten we eigenlijk best veel leuke hindernissen overslaan. Papa en ik vonden dat stiekem best een beetje zonde, want we wilden eigenlijk alles wel proberen. Volgend jaar doen we de zwaardere run hoop ik, dan kunnen we wel overal in!


We gingen ook een paar keer vol door het water. Dat was best lastig maar papa is gelukkig best lang. Ik ging gewoon op zijn nek, zo bleef ik nog een beetje droog. Ik kon er trouwens ook niet in staan! We renden door de natuur over smalle weggetjes tussen het riet. Het leek soms wel een doolhof! Omdat we als allerlaatste waren gestart, bleven we steeds meer mensen inhalen. Dat was wel vet want we gingen best hard!

Uiteindelijk zagen we best wel snel de finish. Eerst nog een heel stuk over het strand en voor de laatste keer door het water over balken heen klimmen. Al dat water was wel lekker koud. En toen... de eindhindernis! Mama, Tommie, opa en oma stonden ons alweer aan te moedigen. We moesten in de eindhindernis best een lastige combi klimmen maar dit lukte me bijna niet en nog door een bak met echt vies water. Als allerlaatste hindernis samen bovenop een gele container klimmen voor een foto.

Daarna mocht ik de bel luiden en werden we omgeroepen!!! Mét mijn rode bandje nog om mijn arm, want ik had alle hindernissen gehaald!


Na de run hebben we met z'n allen gezellig wat lekkers gegeten in het restaurant om het te vieren. Thuis zagen we de uitslag: We zijn uiteindelijk 8e van de 39 geworden net na Anne en Jara van Kr8cht, er zal 14 seconden tussen ons :). Het was echt een superleuke dag. Op naar de wedstrijd in Zwolle samen met alle andere kinderen van Kr8cht, nu al zin in!!!


Heel leuk filmpje van de run van Mickey & Andor!

 
 
 

Opmerkingen


© 2025 Kracht Survivalrunvereniging Nieuwegein

bottom of page